Forfatter
Tittel
Språk
Hylleplassering
Emne
År
Noter Ed Kennedy er en taper uten fremtid. Han kjører piratdrosje, spiller kort uten fnugg av talent og er håpløst forelsket i sin beste venninne, Audrey. Han har en illeluktende, kaffedrikkende hund. Livet til Ed er kjedelig helt til den dagen han ved et uhell kommer i skade for å utgjøre en forskjell. Han forhindrer et bankran og får dermed sine fem minutter i rampelyset. Like etter dukker det første esset opp og livet hans blir forandret. På ruteresset står det skrevet tre adresser og tre ulike klokkeslett. Ed vakler mellom redsel og nysgjerrighet, men velger å oppsøke stedene han har fått adressene til. Han overbeviser seg selv om at han faktisk kan hjelpe de fremmede menneskene. For de trenger hjelp. Ikke ulikt ham selv trenger de hjelp til å bryte ut av uheldige mønstre. Flere spillkort med oppdrag og kryptiske ledetråder dukker opp, og gjennom disse oppdragene forandres livet til Ed. Til slutt gjenstår det å finne ut hvem det er som sender han spillkortene. Fortelling for ungdomstrinnet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001550nam 22002051 4500
*0017536
*008 j 10eng 2
*015 $a0424984$bBIBBI
*019 $amu$bl$dR$etd
*020 $a978-1-909-53136-9$bh.$cNkr 104.00
*090 $c82$dZ
*096 $a82 Zus
*100 0$aZusak, Markus$d1975-$jau.
*24510$aI am the messenger$cMarkus Zusak
*260 $aLondon$bDefinitions$c2015
*300 $a459 s.
*520 $aEd Kennedy er en taper uten fremtid. Han kjører piratdrosje, spiller kort uten fnugg av talent og er håpløst forelsket i sin beste venninne, Audrey. Han har en illeluktende, kaffedrikkende hund. Livet til Ed er kjedelig helt til den dagen han ved et uhell kommer i skade for å utgjøre en forskjell. Han forhindrer et bankran og får dermed sine fem minutter i rampelyset. Like etter dukker det første esset opp og livet hans blir forandret. På ruteresset står det skrevet tre adresser og tre ulike klokkeslett. Ed vakler mellom redsel og nysgjerrighet, men velger å oppsøke stedene han har fått adressene til. Han overbeviser seg selv om at han faktisk kan hjelpe de fremmede menneskene. For de trenger hjelp. Ikke ulikt ham selv trenger de hjelp til å bryte ut av uheldige mønstre. Flere spillkort med oppdrag og kryptiske ledetråder dukker opp, og gjennom disse oppdragene forandres livet til Ed. Til slutt gjenstår det å finne ut hvem det er som sender han spillkortene. Fortelling for ungdomstrinnet.
*521 $aGod, leselig skrift
*546 $aEngelsk tekst
*650 2$aGodhet$0etikk$1170$2BS$2BS$9nob
*655 2$aRoman$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening